marți, 2 aprilie 2013

Skoda Octavia


Modelul Octavia, care a sosit in Romania in luna martie, este mai mare, mai spatios si mai plin de tehnologie ca oricand. Este de asteptat insa ca si pretul sau sa creasca proportional.
Skoda Octavia este unul dintre modelele care, inca de la prima aparitie pe piata romaneasca, a devenit o atractie pentru clienti. Considerat un Volkswagen Passat disponibil la un pret mult mai avantajos decat al fratelui sau german, vehiculul s-a impus rapid in preferintele romanilor, ajungand lider al pietei autoturismelor importate. Anul trecut au fost comercializate la noi peste 3.000 de unitati, in timp ce la nivel  european vanzarile au ajuns la 180.000 de exemplare. Bestseller al marcii cehe, cu peste 3,7 milioane de vehicule vandute din 1996 pana acum, modelul Octavia a reprezentat circa 44% din totalul livrarilor de modele Skoda din 2012.



Calitati de clasa medie la pret de compacta
Oficialii Škoda prezenti la testul international desfasurat la Faro, in Portugalia, au tinut sa mentioneze ca a treia generatie Octavia este „mai mare din toate punctele de vedere“ decat varianta anterioara, avand insa o masa redusa cu circa 102 kg și un consum mai mic cu 23%. Greu de dovedit in scurtul timp pus la dispozitie pentru testare de organizatorii evenimentului, aceasta performanta este insa posibila daca avem in vedere ca, in cazul propulsorului diesel de 1.6 litri care dezvolta 105 CP, consumul mediu declarat este de numai 3,9 l/100 km. Modelul testat de Capital, dotat cu motorul mentionat cuplat la o transmisie DSG cu sapte trepte, a aratat o vitalitate greu de banuit, dublata insa de un nivel destul de ridicat al zgomotului care patrunde in habitaclu din zona frontala. Daca puteti trece cu vederea acest amanunt, noua Octavia va va surprinde cu siguranta prin manevrabilitate si confort. Acest din urma aspect este favorizat de spatiul pus la dispozitia pasagerilor. Conform lui Frank Welsch, membru al Consiliului de Administratie Škoda, responsabil pentru dezvoltare tehnica,  modelul „ofera proprietati caracteristice clasei medii, dar cu un pret de automobil compact. Este ceea ce avem noi mai de pret“. Cu certitudine insa, majorarea ampatamentului si a inaltimii a creat un habitaclu in care cinci persoane se pot bucura de tot confortul necesar, iar calitatea materialelor si corectitudinea imbinarilor sunt demne de toata lauda. 
 
Nici cei 590 de litri ai portbagajului, catre care accesul se face printr-un hayon de dimensiuni mari, nu pot fi trecuti cu vederea. In plus, noile sisteme Adaptive Cruise Assistant (care mentine in mod automat o distanta prestabilita fata de masina din fata), Intelligent Light Assistant (comuta automat la luminile de drum și inapoi la cele de intalnire), Automatic Parking Assistant (care ajuta șoferul sa intre si sa iasa mai usor cu mașina din locurile de parcare) sunt dotari noi pentru Octavia, unele dintre acestea fiind chiar o premiera pentru un automobil Škoda.
In afara propulsorului aflat in dotarea modelului testat de Capital, Octavia mai poate fi comandata cu alte trei motoare alimentate cu benzina, toate dispunand de tehnologie TSI și patru TDI-uri.

Toate aceste cresteri de dimensiuni, materiale de calitate, tehnologii moderne, precum si numarul mare sisteme de comanda si control aparute in dotarea celei de-a treia generatii Octavia vor avea insa si un pret pe masura.


Daca v-am starnit interesul pentru o maşină noua, va mai anuntam ca incepe programul RABLA 2013.

Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a anuntat ca programul de innoire a parcului auto va fi implementat incepand cu 15 aprilie, iar valoarea unui tichet va fi de 1.500 de euro, ministrul neputand preciza cate tichete vor fi emise.
Ministrul Rovana Plumb a anuntat intr-o conferinta de presa la Ploiesti, ca autoritatile sunt "in perioada de evaluare si analiza" a programului de innoire a parcului auto si ca anul acesta implementarea programului Rabla se va face incepand cu 15 aprilie "in mod cert".

Ministrul a precizat ca valoarea unui tichet in cadrul programului Rabla va fi de 1.500 de euro, dar a adaugat ca nu poate spune cate astfel de tichete vor fi emise.
"Incercam sa concentram in asa fel incat sa avem o singura emisie de vouchere pe tot anul", a adaugat Rovana Plumb.
Rovana Plumb anunta in ianuarie ca Ministerul Mediului vizeaza schimbari in Programul "Rabla", care s-ar putea aplica masinilor non-euro, Euro 1 si Euro 2, printre care cresterea primei de casare de la 3.800 de lei la 1.500 de euro, dar si acordarea reducerii contra unui singur voucher, alaturi de eliminarea intermediarilor.
Ministrul preciza ca se discuta ca reducerea la achizitionarea unei masini noi sa se faca in schimbul unui singur voucher. In prezent, prin Progamul "Rabla", o persoana poate cumpara o masina noua prezentand, pentru o reducere mai mare, pana la trei vouchere, dat fiind faptul ca acestea pot fi tranzactionate pe piata libera.
Programul guvernamental de casare a masinilor uzate, denumit Programul "Rabla", permite proprietarilor cu masini mai vechi de zece ani sa duca autovehiculul la casat, primind in schimb o prima sub forma de tichet valoric. Tichetul nu este nominal si poate fi vandut si folosit de catre "purtatorul" acestuia pentru a obtine reducerea la achizitionarea unei masini noi, care pana in acest an a fost de 3.800 de lei.
Tichetele sunt acordate proprietarilor care isi caseaza masinile prin firmele colectoare (REMAT-uri), carora Administratia Fondului de Mediu le repartizeaza aceste vouchere.
Valorificarea la liber a voucherelor si posibilitatea achizitionarii unei masini noi folosind pana la trei tichete au fost introduse in 2010 in Programul "Rabla” potrivit Mediafax.
In 2010 au fost casate prin Programul "Rabla" 186.854 de masini, fiind cumparate aproape 60.000 de masini noi cu ajutorul bonurilor valorice, fata de 32.327 de masini scoase din uz prin editia 2009 a programului. In 2011 au fost scoase din uz 116.641 de masini vechi si au fost cumparate aproximativ 40.000 de vehicule noi, potrivit datelor furnizate de Ministerul Mediului la sfarsitul fiecarui an.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentati aici: